46 jaar bloemendienst Dinie Wunderink 46 jaar bloemendienst Dinie Wunderink
De toespraak door Riek Linde, voorzitter van de kerkenraad

"Velen van u weten dat ik van geschiedenis houd. Ook vandaag wil ik u een geschiedenis vertellen die al op 14 mei 1970 begon. Toen stelden Riekie Boschloo en Dinie Massink op de kerkenraad-vergadering voor om een bloemendienst op te richten. Op 20 september van dat jaar werd er gestart. Er waren vrijwilligers gevonden en volgens welingelichte bron was de leiding in handen van mevr. Dinie Wunderink-Harenberg. De eerste bos bloemen ging naar mevr. Poorterman op de Covik.

Op 23 september 1987 werd de Hervormde Vrijwilligers Dienst opgericht. Dus geen Hervormde Vrouwen Dienst, omdat Bartus Garritsen voorzitter was. Op de tweede vergadering 11 november werd Dinie Wunderink uitgenodigd om bij die club te komen en werd de bloemendienst een onderdeel van de HVD. Tot die tijd had Dinie haar eigen toko. Ze kende veel mensen en bijna iedereen kent haar. Ze had een groot netwerk zouden we vandaag zeggen. Ze onderhield contact met dominees, o.a. ds Bentveld uit de ziekenhuizen en mevr. Roelofs van de toenmalige organist die in het ziekenhuis werkte en haar grote kennissen kring gaf haar informatie over de mensen die in het ziekenhuis lagen of er geweest waren. Ook belde ze zelf wel als er twijfels waren, met de woorden: 'Zeg moi us luustern, is ut woar dat die of die in 't Spitaal ligt?' En dan was het meestal raak. Ze wilde ook graag weten wat er aan de hand was en wanneer ze weer thuis kwamen en of het erg was of dat het nogal mee was gevallen. Het kwam uit een goed hart. Als je ook maar een dag in het ziekenhuis gelegen had kreeg je de volgende zondag de bloemen. Soms was er niemand opgenomen, dan stelde Dinie iemand voor die het ook wel eens nodig had een bloemetje te krijgen.
En dan was het zaterdagmorgen. Een ieder waarmee Dinie overleg had, wist het, om 9 uur precies gaat de telefoon. Dat is Dinie Wunderink. Zet even de klok gelijk. Punctueel al die 46 jaar. EEN MENS WAAR JE OP AAN KAN, met hoofdletters geschreven.
Dinie we willen je vandaag in het zonnetje zetten, omdat je dat verdient.
Je krijgt een ets van de kerk en vandaag zijn de bloemen op de tafel voor jou. We willen op deze manier onze dank aan jou overbrengen. Je hebt het verdiend. Dinie, bedankt voor wat je gedaan hebt voor onze kerkelijke gemeenschap."