OVERIGE BERICHTEN OVERIGE BERICHTEN

Eetclub 'Eet eens mee!'
Gezellig een keer samen tafelen in het Anker
Elke tweede maandagavond van de maand wordt er een maaltijd verzorgd door een groep enthousiaste vrijwilligers. De eerste maaltijden zijn enthousiast ontvangen. Enkele tientallen bezoekers hebben de weg inmiddels gevonden. Lijkt het u ook leuk een keer mee te eten en nieuwe mensen te ontmoeten of gezellig aan te schuiven bij bekenden, kom dan op elke tweede maandag van de maand naar het Anker.
Vanaf 17.00 uur staat de koffie / thee klaar en om 17.30 uur serveren we een lekkere, eenvoudige maaltijd. Hiervoor wordt een bijdrage van €5,00 gevraagd.
Iedereen is welkom! Jong en oud, kerkelijk en niet kerkelijk!  Aanmelden  voor eten altijd de wosensdag voorafgaande aan de maaltijd.
In juli was er een heuse barbecue geregeld. Buiten werd  gegrild en binnen kon men eten. Er is inmiddels een groep van 20 tot 30 gasten die de smaak te pakken hebben.

Aanmelden kan door te bellen, appen (06-83016970) of te mailen naar Ineke Klein Lenderink (kleinlenderink@gmail.com) of door je naam te noteren op de intakelijst op het prikbord in het Anker.
Wil je ons komen helpen als vrijwilliger, ook dan ben je van harte welkom. Als vrijwilliger kun je in de keuken helpen, eten uitserveren, opruimen, gasten ontvangen en veel meer. Voor meer informatie of aanmelden kun je contact opnemen via bovenstaand telefoonnummer.
De maaltijden worden gedeeltelijk thuis voorbereid, gezien de beperkte ruimte in de keuken van het Anker. Dus ook op een ander tijdstip kun je een bijdrage leveren.

Uit  het magazine Petrus:
In het laatste magazine  een terugblik op de Passion  in Zeist, een artikel over de situatie in Israël met ontmoetingen tussen Israelische en Palestijnse jongeren.
Klik hier voor het online magazine.

Gebed van ds. Rebecca Onderstal: Dank U voor het zonlicht

Goede God
Dank u voor het zonlicht dat ons wakker maakt en bloemen laat opengaan.
Dank u wel voor regendruppels die op bladeren blijven liggen en droge grond vruchtbaar maken.
Dank u wel voor bomen die voor dieren en mensen schaduw geven om uit te rusten
Dank u wel voor vlinders die dansen en bijen die zoemen.
Dank voor zoveel eetbaars dat groeit om ons te voeden,
voor bessen en knollen en granen en groenten.
Voor het goede dat u geeft danken we u.
We bidden u:
help ons dat we aandachtig genieten van uw schepping met volle teugen.
En help ons met nog meer aandacht te zorgen voor wat we ontvangen uit uw hand.

Bible Box in de kerk
In een nis, links in de kerk staat sinds kort een houten kistje met Bijbels. De diaconie heeft deze Bijbels aangevraagd bij de Bijbelvereniging. De diaconie biedt Nederlandse, Duitse, Engelse en Poolse Bijbels in de Bible Box aan. Daarnaast zijn er ook Oekraïense bijbel en Oekraïense kinderstripbijbels neergelegd in de nis. De Bijbels en boekjes mogen gratis meegenomen worden. Er staat een bus bij voor een vrije gift. Op deze manier heeft onze gemeente de mogelijkheid gecreëerd om Bijbels te verspreiden aan degene die daar belangstelling en behoefte aan hebben.