Kerkgebed Kerkgebed
Wat is het Kerkgebed?
Waarom zouden we bidden met anderen samen? Wat kan het gezamenlijk gebed toevoegen aan het persoonlijke gebed in de binnenkamer of in de kerkdienst?

Het is Jezus zelf die aan het gezamenlijke bidden een geweldige belofte verbindt: “Als twee van jullie hier op aarde eensgezind om iets vragen, wat het ook is, dan zal mijn Vader in de hemel het voor hen laten gebeuren. Want waar twee of drie mensen in mijn naam samen zijn, ben Ik in hun midden.”(Matteüs 18: 19-20).
Samen  met anderen bidden voor wat er gaande is in de kerk en daarbuiten kan ook in een gebedskring. Dat kan heel waardevol en opbouwend zijn. Het is een gezamenlijke zoektocht om te leren bidden. Door het in praktijk te brengen kunnen onze ogen opengaan voor de veelzijdigheid van het gebed. Er zijn veel redenen om God te danken, te loven en aanbidden, onze schuld te belijden en allerlei onderwerpen naar voren te brengen die voorbede behoeven.

Hoe ziet zo’n avond eruit?
We komen gedurende een half uur bij elkaar met een lied, hebben tijd voor stilte en bidden en danken met elkaar voor de kerk, de mensen om ons heen en de situatie in de wereld. Dat bidden kan zowel hardop als in stilte; zo kan iedereen op zijn of haar eigen manier meedoen. Welkom, ook voor diegenen die in de vorige jaren nog niet meededen.

Gebed gewenst?
Zou u voor iets of iemand voorbede willen vragen? Voel u zich dan vrij om dit op te schrijven in het gebedenboekje dat achter in de kerk of in Het Anker ligt.
Tijdens de eerstvolgende gebedsavond zullen deze gebeden opgedragen worden.
Ook kunt u het doorgeven aan een kerkenraadslid, aan de predikant, of per mail
Hoe vaak?
Elke vierde dinsdag van de maand (m.u.v. juni, juli, augustus en december).
Van 19:00 uur tot 19:30 uur
Waar?
In Het Anker tegenover de kerk.

Pasen kerkdienst m.m.v. de cantorij
datum en tijdstip 31-03-2024 om 10:00 uur

datum en tijdstip 07-04-2024 om 10:00