Welkom bij de Protestantse Gemeente Steenderen en Bronkhorst Welkom bij de Protestantse Gemeente Steenderen en Bronkhorst

Met open oren en ogen,
voor mensen om ons heen.

We ontmoeten u graag in en rondom onze gemeente. Lees hier meer over ons.

Iedere zondag om 10.00 uur bent u van harte welkom bij onze vieringen. Vanaf  januari vinden de diensten plaats in kerkelijk centrum Het Anker, vanaf Palmpasen 'kerken' we in de Remigiuskerk. Na afloop nodigen we u of jou graag uit voor koffie, thee of limonade!
Een overzicht van komende diensten vindt u onder Kerkdiensten. Diensten zijn terug te luisteren via deze link en hier terug te kijken. Ook kunt u de dienst live meemaken vanaf 10 uur. Klik daarvoor hier.

Wanneer u ons full colour kerkblad Kerk Zijn digitaal wilt ontvangen kunt u zich aanmelden bij Bart Boenink. Kerk Zijn verschijnt 6 x per jaar.
Het mailadres van de redactie is kerkzijn@pkn-sb.nl.

NIEUWS NIEUWS

Er wordt volop gerepeteerd voor de Steenderense Passion
Op Palmzondag 24 maart wordt om 19.30 uur voor de derde keer de Steenderense Passion uitgevoerd in de Remigiuskerk. Er hebben zich weer veel zangers en musici uit Steenderen en omgeving aangemeld om hieraan mee te doen. Opvallend is ook weer het grote enthousiasme bij jongeren om hun muzikale talenten hiervoor in te zetten. Er wordt inmiddels al volop gerepeteerd voor deze Passion. Het thema dit jaar is: ‘Laten we oog hebben voor elkaar’. De Steenderense Passion zal opnieuw vooraf worden gegaan met een Stille Omgang met het witte kruis vanuit de R.K. Willibrorduskerk.
Houdt deze avond alvast vrij in uw agenda!

Het jaarlijkse Paasontbijt op Eerste Paasdag
Op zondagmorgen 31 maart, Eerste Paasdag, wordt het jaarlijkse Paasontbijt gehouden in de grote zaal van Het Anker. De aanvang is om 8.45 uur; de zaal is open vanaf 8.30 uur. Let op: op die dag begint de zomertijd; dus we mogen allemaal extra vroeg deze Paasdag beginnen.
Lees hier verder.

Wandelend op weg naar Pasen Bronckhorst 2024
De protestantse kerken van Steenderen, Vorden, Hengelo, Zelhem en Wichmond organiseren ook in 2024 weer een wandelevenement met als thema: “Ga jij ook mee?” Het succes van het eerste jaar, 2022, werd overtroffen in 2023. Meer dan 500 keer is de route op de website bekeken en gedownload. Hoeveel wandelaars dat zijn geweest weten we niet, maar het waren er velen die op één of andere manier mee hebben gedaan. Lees hier hoe u mee kunt doen

De tijd voor Pasen, de veertigdagentijd, is een tijd van bezinning. Juist wandelen kan helpen bij deze bezinning. Lopend door de natuur, alleen of samen. Je verwonderen over de schepping. Genieten van de stilte en de rust tijdens een ochtendwandeling of een moment van reflectie tijdens een avondwandeling aan het eind van een drukke hectische dag.

Eetclub Eet eens mee! is groot succes
Het maandelijks samen eten in Het Anker wordt door veel mensen al regelmatig bezocht en zeer gewaardeerd. Elke tweede maandag van de maand word dit georganiseeerd.
Vanaf 17.00 uur staat dan de koffie / thee klaar en om 17.30 uur serveren we een lekkere, eenvoudige maaltijd. Hiervoor wordt een bijdrage van €5,00 gevraagd.
Iedereen is welkom!. Meer informatie vindt u in het Nieuwsbulletin

Kerkdiensten live te streamen en na afloop te bekijken.
Alle diensten in het Anker en in de kerk kunnen live bekeken worden. Er is nieuwe apparatuur aangeschaft. Heel fijn dat iedereen die dat wil de diensten nu live via YouTube kan bekijken. De liturgie is onder de video in te zien en op deze plek.
De geluidsopnames van onze diensten zijn terug te vinden onder Diensten online. Daar vindt u het geluidsbestand, de link naar het videokanaal én de link naar de liturgie.
Ook kunt u hiernaast in de rechterkolom rechtstreeks op het logo van YouTube klikken.

Collectes
Kunt u niet naar de kerkdiensten? Dan kunt u uw gIften overmaken op onze bankrekeningnummers. Ook als u niet naar de kerk kunt komen hopen wij toch op uw bijdrage. De rekeningnummers:
Kerkrentmeesters:
Diaconie:
Het Anker:
NL14RABO0361103352
NL11RABO0361100884
 NL07RABO0361156537

Wat te doen bij een overlijden?
Bij het overlijden van een gemeentelid kunt u contact opnemen met dhr. Ab Garritsen, koster. Zijn telefoonnummer is: 06-12306907. Hij stemt met de uitvaarverzorger uw wensen af, waaronder óók het contact met een predikant. U benadert de predikant dus zelf niet. Meer informatie vindt u hier.

Vertrouwenspersoon
De vertrouwenspersoon voor de kerkelijke gemeente van Steenderen is: Antoinette Kroeze. Voor meer informatie klik hier.
Contact via mail: vertrouwenspersoon@pkn-sb.nl

Palmzondag